K jádru věci. Odjakživa jsem hledala, v čem bych mohla podnikat. Se znalostí online marketingu jsem si během mateřské dovolené chtěla vytvořit eshop s dětským zbožím. Obeslala jsem si velkoobchody a vyřídila si nákupní ceny. Narazila jsem však na to, že nový eshop je pořizovací položka v řádu desítek tisíc korun! A také jsem měla dítě, které téměř nespalo a potřebovalo neustálou pozornost. Šance, že bych vyřizovala objednávky, balila balíčky, objednávala u velkoobchodů a jezdila denně na poštu, fakturovala, byla téměř nulová. Další překážkou byl fakt, že v době, kdy eshop má skoro každý, bych musela investovat plno peněz (sto tisíc je málo) do reklamy a marže bych tak musela mít téměř nulové, abych mohla konkurovat větším eshopům. Doménu detskykout.cz jsem nechala proexpirovat a myslím si, že je volně k mání, pokud po ní zatím nikdo neskočil.
Vždy jsem potají v koutku duše záviděla těm, co se nebáli a pustili se do franchízy třeba s obchodem s oděvy nebo McDonaldem. A z duše jsem opovrhovala letadlovými multilevely. Do doby, než mi Markéta Kopčilová – bronzová organizační managerka LR Health and Beauty ukázala tabulku, jak funguje multilevel. Člověk se na škole stále učí tabulku marží výroba – distributor – velkoobchod – maloobchod – reklama – zákazník. Sama mám v práci na stole takový řetězec mezičlánků. A tabulku od výrobní ceny produktu až po cenu v lékárně. Tak proč mě nikdy neťuklo, že vlastně pořád toužím po tom, stát se jedním mezičlánkem a získávat marži. A přesně toto splňuje multilevel?
A tak jsem si vzala franchízu od LR Health and Beauty a otevřela si pomyslnou lékárnu a drogerii. A zvu vás k nákupu a nahlédnutí! Nebylo to hned. Z principu a paličatosti jsem prohlásila, že produkty mě nadchly složením a účinky, ale chci je jen pro sebe a rodinu a nikomu nic prodávat nebudu. Ale touha splnit si svůj sen byla silnější. Stala jsem se mezičlánkem mezi LR výrobcem a mými zákazníky. Prodávat a vozit zboží, konzultovat co by komu a v jakých dávkách pomohlo – je u dvou dětí celkem časově náročné. Je to, jako kdyby jste měli jeden obchod. A já se rozhodla svůj obchod „rozšířit o další pobočky“. Investice? Možná tak časová. Jde o to vysvětlit těm, co mají produkty od LR Health and Beauty rádi, kde si je mohou u LR přímo zakoupit a jak. Poté také jak se produkty správně užívají, čím umí pomoci. A pokud nešlo pouze o samospotřebitele, tak vysvětlit, že trh je široký a musíte hledat lidi, kteří chtějí do vašeho „obchodu“ zajít podívat se. Prodavačky Teta drogerie také nestojí před DM drogerií a netahají zákazníky za ruku pryč a nepřesvědčují – pojďte nakoupit k nám. Tohle se a nesluší. Když toto vysvětlíte lidem a oni si příležitostně najdou své klienty, kterým chtějí nabídnout zdraví, krásu nebo finance do budoucna – gratuluji. Založili jste si další “pobočku svého řetězce” a z maloobchodu se časem můžete dostat na marže sítě velkoobchodů.
Hodně štěstí, chuti pomoci zdravotně nebo finančně sobě nebo vašim blízkým. Přeji vám i dostatek vlastní motivace, hravosti a lehkosti. Investujete maximálně svůj čas. Protože díky nástrojům Helou! nepotřebujete financovat online marketing a vzdělávání. Když zákazníky a své pobočky napojíte přímo na LR výrobce přes jeho eshop, fakturace za Vás vyřizují oni, balíky posílají vašim zákazníkům přímo domů. Vám přijde provize za zprostředkování obchodu – jste mezičlánek. Jednoduché. Už máte svou franchízu i vy? Tak pokud po ní toužíte a současně si uvědomujete potřebu dnešní doby, tj. online podpory bez vlastních finančních nákladů, využijte poradce platformy Helou.cz. Pracujeme zde pro sebe i lidi tak, abychom ušetřili sobě i všem v okolí čas i peníze.