Glosa: Zatímco vy se mezi sebou nesnášíte, konkurence si vzájemně tleská
Inspirativní i vzdělávací. Konference, workshop, beseda, akademie, webinář, festival, event, camp… spousta názvů a přitom jedna linka, která vše sdružuje. Byli jste někdy na nějakém takovém festivalu, semináři, workshopu? Počítají se i ty online. Já ano – na jedné i druhé straně, jako divák i jako přednášející. Lidi si chodí pro inspiraci k jiným lidem a velmi rádi. Ví, že se takto můžou poměrně rychle posunout vpřed v jejich práci nebo rovnou odrazit od pomyslného dna a zase „žít“. Takže v takovém programu inspirativního festivalu je třeba pět, deset řečníků, z nějakého důvodu vybraných kapacit v jejich oboru práce nebo vůbec lidského bytí. Jsou z různých firem, od různých značek a často vyrábí třeba i stejné produkty nebo naopak zcela odlišné. Podstatné je, že mají co říct světu a druhé posunout vpřed.
Na takovou konferenci inspirativních leaderů se dostaví třeba tisíc lidí. Z toho je odhadem vždy třetina různých managerů, ředitelů firem nebo i majitelů společností. Zbytek lidí, kteří by byli rádi taky „vejš“, ale musí pochytat inspiraci „jak na to“. Je to logické a proto přijeli. V obecenstvu sedí lidé často ze stejných oborů stejně jako řečníci. I oni vyrábí stejné produkty nebo stejné produkty minimálně prodávají. Aha, takže konkurence! Ale přesto jdou a chtějí se inpsirovat od těch, kteří jsou v jejich očích „dál“ nebo „líp“ atd. A v takovém sále lidé freneticky tleskají, protože najednou myšlenky v nich hluboce rezonují. Pak přichází standing ovation, radostný pískot v sále, často se společně fotografují nebo si nechají něco podepsat na památku. Z těchto lidí jsou superstar a obecenstvo jim dává velký respekt a uznání za inspiraci. Ani vám to na okamžik nepříjde divné, ale konkurence si zde vzájemně tleská!
Tito lidé, na obou stranách nemusí vzájemně se vším souhlasit, ale s drtivou většinou myšlenek evidentně ano. Takové akce stojí tisíce korun za vstupenku, protože těm, kteří chtějí poslouchat, následně takové informace a edukace vydělají třeba miliony korun. Takže co je důležitější cena nebo hodnota vstupenky? Ti, kteří mají klapky na očích a v uších vítr, těm nepomůže „ani svěcená“, protože ví všechno nejlépe a na takové akce nemají potřebu vůbec chodit. A co vy? Kteří se časti hádáte, vzájemně pomlouváte, nemůžete druhému přijít na jméno ve stejné firmě? Vy, kteří když vidíte jiného kolegu klopíte zrak a měníte se na chameleona a splýváte s okolím. Ano vy, kteří prodáváte stejný produkt, stejné značky, stejné společnosti! Vy, kteří ignorujete edukaci, ale každý z vás se už vidí za volantem firemního Mercedesu. Až pochopíte, že ti skutečně jedineční, silní a úspěšní jsou ti, kteří něco takového neřeší, pak i vy můžete vůbec pomýšlet na úspěch. Takoví lidé jsou majitelé firem, ředitelé, skuteční manageři, kteří vedou teamy lidí. Rostou, rostou především jako lidé, jako bytosti a ví, že konkurence fakticky neexistuje.
A na té straně jsem i já. Jsem vizionář a kreativec, myšlenky si zbytečně nešpiním. Taky jsem kdysi „pouze“ chtěl, představoval si a pouze snil, co bude až bude. Ale vše závisí na jednoduché rovnici úspěchu, myšlenka rovná se čin. Dnes jsem majitel i spolumajitel firem a nebyl bych tam, kde jsem, kdybych měl toxické myšlenky. Rád dělám věci, které jsou smysluplné, posouvají lidi vpřed díky mým myšlenkám. Tam nepatří neověřené pomluvy, nenávist, nepřejícnost. Taková je i má manželka, Bronzový organizační manažer LR Health & Beauty Markéta Kopčilová. Majitelka vlastní franšízy německé společnosti, stejně jako desetitisíce dalších LR partnerů ve světě. Taky kdysi pouze „chtěla“ jako třeba vy, ten rozdíl je dnes, že to vše je zhmotněno. I přes fakt jejího těžkého zdravotního stavu či mateřství s dvojčaty, postavila lidským způsobem velkou – malou firmu!
Tolikrát jsem už slyšel lidi fňukat, jak se mají špatně, ale nic pro změnu skutečně neudělali. Tolikrát jsem už slyšel silná slova a viděl dělat „ramena“ a pak skutek – utek. Je zvláštní, jak málo lidí skutečně uspěje, i když jim dáte nejen návod, ale především nástroje pro jejich pracovní růst. A kde se vidíte vy? Hodíte dnes zase po někom jedovatou slinu nebo se půjdete vzdělávat ve vašem businessu? Zatímco vy se mezi sebou nesnášíte, konkurence si vzájemně tleská. Svět je plný paradoxů.