
Opět po čase jsem vyzpovídal pro magazín Helou! Dášu Čerňovou. Důvodů je mnoho – nejen nové kariérní tituly v její struktuře, firemní auto LR, ale především její vnitřní pochody, které ji v posledním čase formovaly. A věřím, že pomůžou i vám v návodu jak porcovat mamuta.
Zdravím tě Dášo, je tady jaro, čas nového, mladého. Růstu a obnovy – už to cítíš ve vzduchu nebo jsou to jen alergeny?
Tak pro někoho to bohužel jsou dozajista i ty alergeny, ale s tím si naštěstí s produkty firmy LR Health & Beauty umíme poradit.
Ale máš pravdu v tom, že pro mne je jaro doslova časem začátků. Moje tělo, ale i moje mysl, silně reaguje na roční období, takže tam, kde jiní začínají s novoročními předsevzetími (a taky s nimi rychle končí), já energeticky hibernuji a šetřím si energii na opravdový astronomický začátek všeho – na jaro.
Teď máš za sebou vzdělávací akademii v Zaječí na jihu Moravy, jaké to bylo? Posunulo tě to nějak konkrétně?
Když navážu na to, co jsem řekla před chvílí, tak je pro mne tato symbolika až dechberoucí. Na začátku nového astronomického roku jsem na začátku nové etapy. A v takovou chvíli jedu na dvoudenní akademii čerpat nové informace.
Akademie byla skvělá. Nejen to prostředí a servis, kterým jsme byli zahrnuti, ale celková atmosféra. Bylo mi ctí být nablízku lidem, kteří jsou v top 10 v České republice. Jejich příběhy jsou opravdu fascinující. A to základní a zásadní poselství, které jsem si odnesla je: nevzdávat to a dělat to tak dlouho, dokud se nedostanu tam, kam chci.
Pojďme se ohlédnout za loňským rokem. Jaký pro tebe byl, když se zaměříme na spolupráci s LR?
Loňský rok pro mne byl doslova jedinečný. Byl totiž ten první, co se obchodní spolupráce s LR týče. A myslím si, že na něj budu vzpomínat celý život. Když jsem se rozhodla pro uchopení obchodní příležitosti, vůbec jsem netušila, jak to bude probíhat a čeho, a za jak dlouho, je možné dosáhnout. Sama pro sebe jsem si řekla, že tomu dám rok a prostě uvidím.
Ještě ten měsíc jsem se stala Junior Manažerkou, za 5 měsíců Junior Týmovou Manažerkou, v říjnu jsem si převzala nové auto a na konci roku obhájila pozici Organizačního Manažera. Takhle zpětně vidím, že to byl opravdu fičák!
Existuje v tvém vnímání nějaká souvislost, matematika, postup, který tě přivedl na pozici, na které právě jsi?
Ano, mám jasnou vizi a plán. Ne snad, že by byl z mé hlavy, ale když mi byl předložen, tak jsem s ním hned splynula a dával mi smysl. Je chronicky známý a já se bojím, že teď budu opakovat to, co se učí v každém MLM.
1.Učím se o produktech – pořád dokola. Když mám pocit, že mi došla inspirace, jdu na www. Heloulife.cz a pustím si nějaké produktové video. To mne obvykle okamžitě nakopne a já kolem sebe začnu vidět příležitosti sdílet své nadšení s firmou LR.
2. Přemýšlím o svých klientech – nejen o těch stávajících, ale především o těch budoucích. Baví mne procházet si v duchu lidi ve svém okolí, nebo své přátele (ať už reálné nebo na FB), o které bych chtěla pečovat a/nebo s nimi spolupracovat.
3. Inspiruji – svým životním stylem s LR, pomocí a výsledky, apelem na prevenci.
4. Každý měsíc registruji 3-5 lidí.
Máš v LR manažerský titul, pracuješ jakkoliv s plánováním, jaký by měl být ten rok letošní? Dá se to z tvého pohledu vlastně vůbec ovlivnit?
Už jsem to tu naťukla. Osvědčilo se mi tzv. si toho mamuta naporcovat. Mám velké cíle v podobě minimálně Stříbrné Organizační Manažerky, ale zároveň vím, že je přede mnou opravdu hodně práce. A tak jsem si s novým rokem a novou pozicí řekla přesně to, co loni: Dám tomu rok a uvidíme.
Ne snad, že bych byla skeptická a za rok nechtěla pokračovat. V mém jazyce to znamená naplánovat si detailní kroky na rok a po roce aktualizovat plán a přizpůsobit tomu kroky. Sama vidím, že můj letošní plán je jiný než ten loňský. Loni jsem budovala spotřebitelskou síť a moc neřešila byznysovou příležitost, kterou LR nabízí, protože jsem ji sama pořádně neznala. Letošní rok se chci zaměřit právě na obchodní partnery, kterým bych mohla předat nejen své zkušenosti, ale především příležitost pro finanční polepšení, či dokonce zajištění.
A co se toho ovlivnění týče, jsem hluboce přesvědčena, že v životě se toho dá ovlivnit většina, především vlastní vírou v to, kam dojdu, co si zasloužím, co dokážu.
Spolupracovat s LR je také o zážitcích a benefitech, co se ti v loňském roce nebo klidně už i v tom letošním podařilo získat, tak nějak navíc.
Upřímně, tak nějak navíc, mi přijde to auto, protože finanční benefity jsou vzhledem k fyzickému výkonu výjimečné sami o sobě. Kdykoliv do něj sednu, tak mi prolítne hlavou, ty bláho, oni mi fakt DALI auto!
Na Akademii jsem slyšela vynikající hlášku pana Baka: „My rozdáváme auta tak, jako jiní rozdávají sliby.“ Dílem mne to rozesmálo, ale zároveň mne to na nějaké úrovni ohromilo.
Máš nějakou osobní statistiku na produkty, co se ti daří nejlépe komunikovat a prodávat?
Mě se nejjednodušeji komunikují věci, se kterými mám jednak osobní zkušenost a druhak je mám nastudované. Já jsem k LR přišla kvůli zdraví, a proto mým primárních osobním produktem už asi zůstane Colostrum. A protože mne tak fascinuje, tak se o něj hodně zajímám a hodně si o něm čtu. Čím více o něm vím, tím jednodušší je pro mne jej prezentovat.
Stejnou vášeň jako pro colostrum mám například i pro pleťovou kosmetiku a parfémy, ale protože je (zatím!) nestuduji tak do hloubky, je pro mne těžké je prezentovat na úrovni a ne jen spontánními výkřiky typu Ach! Och! Tohle je tak skvělé!
Drtivá většina mých LR partnerů se zaregistrovala na produkty primárně ovlivňující zdraví. Kosmetika a parfémy jsou skvělé, ale upřímně, na ty má člověk prostor až ve chvíli, kdy je jeho zdravotní stav v normě. A tohle mám na LR tak ráda, že řeší zdravotní stavy, na které nemá klasická medicína úplně řešení.
Je naopak nějaký produkt, který máš obrovsky ráda, ale nedaří se ti ho lidem dostatečně prezentovat a ty nechápeš, proč ho „nechtějí“?
Co v tuhle chvíli miluji a zatím opravdu neumím příliš prezentovat, jsou koktejly a výživové doplňky typu protein a vláknina. U nás doma jsou to produkty denní spotřeby. Konzumuji je já, můj muž a dokonce i naše dcera, která má koktejl každý den k snídani místo rohlíku.
Ale tak nějak se necítím jistá a v kramflecích dělat výživové poradenství. Ale bezpečně vím, že to není otázka produktu, ale spíše mého mindsetu a přístupu k tomuto produktu a k této zdravotní oblasti.
O titulech tady už padla řeč. U tvého jména je jich aktuálně hned několik z různých světů – toho akademického i byznysového. Jak se na to díváš racionálně, jak se to vzájemně pojí?
U mne se to propojuje doslova. Původním vzděláním jsem knihovnice – mám rigorózní zkoušku z knihovnictví a informační vědy. Celý život jsou mou vášní informace a vzdělávání se. A v rámci LR v této vášni pokračuji – neustále se vzdělávám, ať už produktově nebo byznysově a dál, jako správná knihovnice, šířím osvětu o zdraví, výživě, tu a tam o kosmetice či parfémech.
Přemýšlím nad tím právě proto, že v tvé struktuře je spousta právníků, doktorů, no prostě s takovými tituly – myslíš, že to nějak přitahuješ?
Do jisté míry ano, nebo alespoň to tak teorie sociálních skupin vysvětluje. Myslím si, že i v jiných strukturách je opravdu mnoho vystudovaných partnerů. U mne je to tak moc vidět, že vždy při registraci trvám na tom, aby tam byl jejich titul vepsán. A to z jednoho důvodu, a sice, že se na něj nemálo nadřeli.
Co tě ze strany firmy v poslední době opravdu potěšilo nebo nějak stimulovalo?
U LR mne baví inovace. Na Akademii nám byly velmi zhruba nastíněny určité strategické vize a já si uvědomila, jak moc tato firma myslí dopředu. A to mi přijde, slovy mládeže, fakt hustý!
Není jen o tom, že zpracovává nějakou aloe a to stačí. Neustále se posouvá, neustále vymýšlí nové produkty, sleduje nejen trh, ale především směřování fyziologie a biochemie lidské populace a tomu přizpůsobuje svou nabídku. To mne opravdu baví.
A ať to máme z čisté vody i z druhé strany – co tě vyloženě prudí ze strany LR. Ptám se samozřejmě pro kamaráda.
Jsou prchavé chvilky, kdy mne prudí optimismus, pozitivizmus a velkorysé příležitosti této firmy. Jeden tak ani nemá možnost upadnout do vlastní trudomyslnosti nad tím, jak neutěšený nás čeká život a jak beznadějný tento svět je.
Právě teď v březnu slaví naše vzdělávací platforma Helou! 10 let od založení a i ty jsi její součástí. Takže co bys jí osobně popřála ?
Přeji našemu milovanému Helou.cz hodně zdraví, štěstí, dlouhá léta! Zdraví v podobě zdravých projektů, plných zdravé inspirace pro ozdravení jednotlivce i společnosti. Štěstí v podobě kolegů a spolupracovníků s otevřenou myslí i srdcem, vizemi a odvahou je naplňovat. A dlouhá léta v podobě stability, udržitelného rozmachu a smysluplné osvěty pro lepší život. Všechno nejlepší!