Bohunko, velká gratulace k titulu Junior manažerky. Cítím potřebu Tě vyzpovídat nejen pro aktuální úspěch, ale připomenout Tvou cestu v LR. Takže první otázka je skutečně archeologická – Tvůj první kontakt s LR? Co si vybavíš, na co si vzpomeneš, ať to bylo cokoliv.
Pokud si mám zavzpomínat, tak můj úplně první kontakt byl někdy v roce 2009. A nebyl úplně pozitivní. Na jednom setkání s přáteli v baru při koktejlech jedna známá horlivě vyprávěla, jak s LR „vydělávají na lidech, jak člověk zbohatne, že manažeři jezdí na mercedesích“… Svým způsobem měla pravdu, ale forma, jak firmu prezentovala úplně před cizími lidmi, ve mě nechala negativní dojem i nepříliš atraktivní obraz firmy. Víc jsem se tedy o společnost nezajímala. Ale nebojte, tato paní už dávno u firmy není.
Později, v roce 2013, se do firmy zaregistroval bratr. Bral to tehdy velice vážně, vzdělával se, učil, oceňovala jsem na něm, jak se dokáže ponořit do nové problematiky, precizně se naučil prezentaci, získal hluboké znalosti o produktech v relativně krátké době. Kompletně tehdy změnil životní styl, zlepšil si zdraví, zhubl, začal se o sebe starat. A neustále nás v rodině „koupal v produktu“, tedy nezavřel pusu o LR. Mnohdy jsem ho i dost nevybíravě odmítla. Potom jsem však přirozeně vyzkoušela produkty, které měl v koupelně. Byl to Aloe Vera Jemný pleťový krém a naše Aloe Vera Extra svěží zubní pasta. Tehdy jsem připustila, že dám výrobkům šanci. Samozřejmě registraci jsem vehementně odmítala. Koncem září 2013 mi bratr doporučil výrobek, který mě zaujal. Byl to Aloe Vera Drinking gel Sivera. Jelikož šlo o celou kúru 6 lahví, tady už dávala registrace smysl. A tím celá cesta začala.
V době, o které se bavíme předpokládám, že jsi pracovala v zaměstnání. A že nějaká pracovní příležitost v rámci LR tě asi nenapadla…
V té době, na podzim 2013, jsem byla na mateřské se svým prvním synem. Byl mu právě rok. Zároveň jsem si při mateřské rozbíhala kariéru virtuální asistentky. Tehdy šlo zejména o drobnější úkoly a překlady textů ze slovenštiny do češtiny. Této sféře jsem se věnovala naplno téměř 10 let. Kariéru v této oblasti jsem ukončila až s druhou mateřskou v roce 2021, kdy jsem vlastnila již rozběhnutou arbitráž virtuálních asistentek. Měla jsem 14 lidí, které jsem si vyhledala, oslovila je na spolupráci, vyškolila si je a delegovala jim práci, ze které jsem si účtovala provize. Zmiňuji to schválně, jistě ti ten systém práce něco připomíná. Ale přesně jak říkáš, absolutně jsem si to nespojovala s LR. A že by mě mělo LR živit, to vůbec. Neříkám, že jsem se občas nezasnila, jaké by to bylo super, být aspoň ta 14tka! Mám to zapsáno i jako cíl v jednom ze svých diářů – v roce 2014! Ha! Ale mít cíl nestačí. Opravdu v té době jsem se soustředila na jiné věci a LR jsem používala jako spokojená klientka, která občas doporučí kvalitní produkty svým známým. Když se zamyslím zpětně, skutečně jsem viděla svůj kariérní posun maximálně na tu 14% pozici s kariérním titulem Junior manažer. To byl pro mě strop. Průběžně jsem se nacházela někde okolo 6% – 9%, sem tam 11% když se velice vydařil měsíc. Neměla jsem však v LR žádný konkrétní plán. Primárně jsem se viděla v tom, jaký si vybuduju vlastní byznys v oblasti administrativních služeb. Jenže v roce 2019 se mi změnila rodinná situace, potom přišla pandemie, miminko, a bylo potřebné vše přehodnotit. Už nešlo pouze měnit čas za peníze. Začala jsem se tedy někdy v létě 2021 zamýšlet, co dál.
Takže pořád tam byl kvalitní produkt v hlavní roli. Spokojenost s jeho používáním, ale nebyl hlad po penězích… jasně, rozumím té situaci. Co bratr – jak se posunul od tvého prvního kontaktu s LR? Je stále „ve hře“? Ten tě nikdy nenutil jít dál?
S bratrem se neustále motivujeme a jsme v kontaktu, i když on aktuálně zůstává v roli spokojeného spotřebitele, co se LR týče. Já říkám – zatím. Musím říct, že tu lásku k produktu na mě přenesl on. Maximálně úžasně mu vždy šly produkty typu „koupelna“ a také parfémy. Zajímá se také o pohybový aparát a klouby. Dodnes mě stále dokáže překvapit znalostmi o některých výrobcích z řady Aloe Via, zná tipy na maximální využití produktu, popřípadě na kombinace produktů, které řeší nějaký konkrétní problém. Já jsem se dříve nejvíce v LR zabývala dekorativní kosmetikou, tak vždy se od bráchy něčemu novému přiučím i po letech. Aktuálně tedy jsem to teď spíš já, kdo se snaží inspirovat k dalším krokům. Na LR je úžasné, že si je člověk může škálovat v životě tak, jak mu aktuálně podle momentální životní situace vyhovuje.
Dobře, řekněme, že deset let to u tebe nešlo dál, dopředu a najednou to jde. Proč ta změna?
Všechno vychází právě z toho, že jsem přišla k rozhodnutí, že už nechci a nemohu vyměňovat svůj čas za peníze. Že mám potřebu věnovat co nejvíc času rodině a dětem. Moje podnikání dříve mi přineslo celkem pěknou výplatu, ale stálo mě mnoho hodin a mnoho dlouhých večerů, které jsem trávila prací. Dokud jsme žili sami dva se synem, tak mě to nijak neomezovalo. Ale rodina nechce mít maminku unavenou a nonstop za počítačem. Takže po narození Julinky došlo k bilanci a celkové analýze toho, co mám k dispozici. Protože jediným řešením v mém případě byl obchod, potažmo budování jakéhosi polopasivního příjmu. Už z dřívějška jsem měla několik rozběhnutých projektů. Který je ten správný? Nebyla to úplně jednoduchá cesta identifikovat, co je to pravé pro mě. Bylo mi však jasné, že už se chci věnovat jedné věci a ne několika. Stálo mě to tedy několikaměsíční mentální práci si udělat pořádek v tom, co chci. A jakmile přišlo ROZHODNUTÍ, potom už se začaly věci hýbat velice rychle.
Cítíš teď ten správný okamžik, že se budeš více intenzivně věnovat LR obchodu?
Ano cítím, už se to děje. Z 9% na 14% se nestalo jen tak, že jsem o tom snila, a ono se to stalo. Byla to dennodenní práce. Zatím mám na práci tak 2 hodiny denně čas. Ale naučila jsem se je využít smysluplně. Také jsem se naučila dávat si pozor na to, co je skutečně obchod, a co je jen marketing. Toto bylo pro mě velice důležité, a pomohlo mi to pohnout se dopředu. Využívám čas maximálně efektivně, v první řadě se soustředím na obchod a komunikaci s lidmi jak v týmu tak s novými potencionálními kolegy či zákazníky. Nejprve to bylo dost kostrbaté, ale žádný učený z nebe nespadl. Je potřeba to stále DĚLAT, a ono se to prostě stane zvykem, přirozeností. V říjnu mě děsilo někoho oslovit. Dnes už mi to problém nedělá. Dá se to prorazit. Takže cítím, že teď je to stále vše jen na začátku. A moc se mi to líbí.
Takové rozhodnutí při dětech, manželovi potřebovalo určitě nastavit nějaký nový rodinný řád, podporu, systém života. Prozraď, jak to u vás funguje?
Musím říct, že jelikož jsem zvyklá na sebedisciplínu a mám ráda denní rutinu pod kontrolou, stejně tak jako manžel, tak moc velké změny co se týče prostoru pro práci nenastaly. Navíc jsem typ člověka, který “něco” dělat musí i na rodičovské dovolené. Udržuje mne to v dobré psychické kondici. Máme tři děti, 16, 10 a necelé 2 roky. Manžel pracuje v 3 směnném provozu. Takže celý chod rodiny i u nás jede jak v cyklu manželových směn, tak jsou pevně daná pravidla a rituály, kdy se co dělá a kdo to dělá. Vstáváme v týdnu brzy. Práci se věnuji intenzívně dopoledne, kdy jsem nejvýkonnější. Od cca 13. hodiny přichází už prostor na rodinu a kroužky, úkoly a sport. Chodím 2x týdně cvičit a nebo na dlouhé procházky při řece s kočárem. Samozřejmě ve volných chvílích komunikuji s klienty i kolegy, odepisuji, telefonuji. A večer od nějaké 18. hodiny už máme rádi svůj klid, večeříme, trávíme společný čas, protože nejdéle kolem osmé se uspává naše nejmenší. A když děti spí, zapálíme si svíčku, pustíme si hezký film, povídáme si. I když…teď si vybavuji, že se 2x týdně účastním také krátkého Zoomu v rámci našeho vzdělávacího systému.
Vraťme se k práci. Víme, že jsi velmi aktivní na sociálních sítích, neboť jsi jejich milovník. Co konkrétně děláš? A stačí k úspěchu sociální sítě? Inspiruj nás.
Upřímně musím uznat, že nejaktivnější na sociálních sítích jsem bývala před pár lety, kdy zažívaly svůj obrovský boom a bylo velmi snadné přes Facebook nebo Instagram získávat novou klientelu nebo prodávat. Dnes už to tak jednoznačné není, a sama jsem také zvolnila a využívám jen to, co mi slouží. V mé předchozí praxi jako virtuální asistentka jsem se věnovala denně monitoringu online médií, denně jsme měli tedy na očích kolem 500 influencerů a mohla jsem se tak od nich mnoho naučit. Svého času jsem patřila do různých komunit ohledem sociálních sítí. Zjistila jsem ale postupně, že snažit se aplikovat všechny trendy, novinky, tipy a triky, to je jako honit 1000 motýlů. Nakonec se stane, že z toho pořádně není nic. Co se mi tedy osvědčilo? Roky působím na Facebooku, Instagramu, nedávno jsem si konečně osvojila i WhatsApp, mám ráda Telegram, trošku používám LinkedIn. Stále obrovskou sílu má Youtube, Twitter. Hodně je IN Tik Tok, SnapChat a jiné. Už můj desetiletý syn se mi směje, že moje sítě jsou zastaralé. On a naše 16ti letá dcera používají už jiné sítě, ani je pořádně neznám.
Můj tip je – když uvažujete o platformě, kterou chcete používat, buďte tam, kde jsou vaši klienti. Celá moje klientela a přátelé jsou hlavně na Facebooku. Další část je na Instagramu. Takže tam soustředím pozornost. Konkrétní typy co dávat na sítě nemám. Takových tipů je million a každému sedí něco jiného. Vnímám, že funguje být autentický, svůj, sdílet svůj životní styl. A je dobré také komunikovat i s ostatními, sledovat, olajkovat, okomentovat fotku… Přirozeně a přátelsky si tak k sobě přitáhnete ty pravé lidi. Kteří se v pravý čas mohou – ale nemusí – stát vašimi klienty. Nátlak a prodej přes sociální sítě, přemlouvání, manipulaci, to nemám ráda. A ano, i toto se děje. Mám s tím zkušenost, možná i každý z vás, kdo je na sociálních sítích aktivní. Ale je potřeba to brát jako součást hry.
Jestli stačí k úspěchu sociální sítě? Určitě ne. Pro mě jsou jen jako nástěnka a nebo leták – aby lidi viděli, kdo jsem, co jsem. Jenom se snažím navodit náladu, dojem. To podstatné už je potřebné řešit osobně. Člověk člověku. Tam teprve vzniká to důležité pro naše podnikání – VZTAH. A to žádné rychlé kontakty přes sítě nenahradí.
Velkou součástí práce je také vzdělávání se. Jak to probíhá u tebe? Kde získáváš informace? A jak koučuješ své LR partnery?
Vzdělávání je pro mě celoživotně velká věc, hodně do něj investuji. I mimo LR spolupráci. Jsou to pro mne nejlépe zhodnocené investice – hned po investici do kvalitní péče o pleť, která je mojí radostí již přes 18 let. Uvědomuji si, že se vzdělávám opravdu denně.
Čtu knihy – mám aplikaci Kindle a stahuji si různé seberozvojové nebo edukační knihy z Amazonu. Hodně teď poslouchám podcasty nebo různá videa. Od léta opravdu intenzivně šlapu v Baťa systému. Platím si již půl roku byznys koučku. Velice mi to pomáhá měnit mindset celkově.
No a u nás v rámci LR získávám kopec informací z platformy Helou!, která inspiruje k životu s LR Health & Beauty, a kterou s dalšími kolegy spoluvytváříme pod vedením Markéty Kopčilové, Bronzové organizační manažerky LR. Čili čerpám jak z našich Helou! skupin na Facebooku, tak z edukačních materiálů na Helou! webech, to je opravdu k nezaplacení. Dále přímou interakcí s kolegy. Učením se od sponzorů. Posloucháním webinářů. Denně sleduji, co se děje na oficiálních stránkách LR firmy, co je nového, aktuálního, jaké jsou trendy. Být v obraze a systematicky růst, to je moje mantra. Stále a denně je co se učit. Učení vnímám jako celoživotní proces, nikdy neskončí, a já s tím ani nemíním přestat. Jak koučuji své partnery? Věřím v Baťovu myšlenku, že motivovat nejde. Někoho lámat a přesvědčovat? Z toho jsem už vyrostla. Mým cílem je jít příkladem. Přiložit ruku k dílu a pracovat. Ukazovat cestu. Že vše je možné, dosažitelné. Pokud se chce a pokud se za tím účelem něco vykoná. Ten správný člověk na správné vlně se v správný čas přidá. Mám ještě malý tým, a v něm jsou lidé, kteří se k LR přidali s různými pohnutkami a záměrem. Mnozí zejména kvůli produktu. A tak s nimi i pracuji. S prémiovými spotřebiteli jinak než se zájemci o obchod. Všichni jsme stále na začátku, a tak se těším, kam nás to spolu zavede.
Myslíš si, že je důležitý kontakt se svými nejbližšími manažery a dalšími úspěšnými lidmi?
Jednoznačně. Stále věřím, že kým se obklopuješ, tím se také staneš. Čím jsem starší, o to více si vybírám, s kým budu v blízkém kontaktu a spolupráci. A nejen v pracovním životě toto uplatňuji, i v osobním. Ještě bych dodala, že ten kontakt by měl být win-win. Naplňující pro obě strany. Poslední roky mne velice naučily chránit si svoji integritu a zároveň si vážit práce a osobního vkladu druhých.
Prozraď nám, co v nejbližších měsících bude TOP LR produkt, v čem vidíš šanci a volání trhu? Na co se budeš soustředit?
Na to mám velice jednoduchou odpověď – a je úžasné, jak právě LR reaguje na poptávku na trhu: Určitě vidím obrovský boom jak v novince, kterou firma uvedla v září loňského roku, a to je domácí kosmetické studio 4 v 1, ZeitGard Pro, které šetří čas i peněženku, a fantasticky tuto domácí péči o tělo nyní v lednu doplňuje nový koncept pro kontrolu váhy LR Bodymission. Toto vnímám jako absolutní topku a inovaci směrem k trhům budoucnosti, protože celý koncept pro úpravu hmotnosti je veganský, bez lepku, bez laktózy, bez umělých sladidel, bez přidaného cukru a zvýrazňovačů. Tedy velice dobře stravitelný pro většinu lidí. A navíc úžasně vypadá celý branding – a naprosto skvěle chutná! To je to nejpodstatnější. To se to potom hubne samo a s radostí. No ale neopomínala bych ani LR stálice jako jsou aloe vera gely, colostrum nebo Pro Balance či probiotika Pro 12. To je u mne v LR takový základ, který řeší široké spektrum problémů a doporučuji je každému.
V rámci pozice Junior manažer jsi se zároveň kvalifikovala do programu garantovaného příjmu Fast Track, dokážeš si uvědomit tu výhodu? Co ti přináší?
Ano, musím říct, že právě že jsem si tu výhodu uvědomila, tak jsem se z toho důvodu rozhodla kvalifikovat. Doslova jsem šlápla na plyn a do sedmi týdnů od rozhodnutí jsem byla Junior Manažerem. Pozici se mi povedlo rovněž obhájit i další měsíc a třetí je na spadnutí. Je to už pro mne nová norma. Dokud nepřijde ještě vyšší nová norma. Protože pro mne Fast Track není jen o tom bonusu na pozici Junior Manažera nebo Manažera, velice atraktivní je garantovaný bonus již na pozici Junior týmový manažer. V čem vidím tu výhodu? Že přesně vím, za kolik pracuji, jaký bude můj minimální bonus. I kdyby byl slabší měsíc, bonus v rámci programu Fast Track zůstává. A hlavně, člověk, aby se nominoval a udržel to, když se rozhodl jako já, z 9% na 14%, už musí pořádně tzv., kopat do vrtule, aby se mu dařilo. Změnit myšlení, obětovat svůj osobní komfort, bojovat s lenivostí. Bála jsem se toho na začátku, že to prostě nezvládnu. A je to tu, a velmi mě to naplňuje a motivuje a posouvá dál.
Jaké budou tvé nejbližší kroky a cíle?
V těchto dnech pracuji kromě zapracovávání nových kolegů na oslovování dalších nových lidí do týmu, ráda bych přizvala ke spolupráci několik dalších lidí, kteří by se dokázali do LR zamilovat tak jako já a tuto lásku rovněž racionálně uchopit do svého života. Jelikož 14% již bylo pokořeno, mířím na 21%. Říkám si, že by bylo krásné v létě tento splněný cíl na dovolené oslavit. No a samozřejmě se plánuji stale hodně učit. Vést tým, i když zatím maličký, není legrace.
Můžeš čtenářům doporučit jak na sobě pracuješ? Třeba super knihu, film?
Jak na sobě pracuji jsem trošku načrtla v otázce kolem vzdělávání, tak ještě doplním i další okruhy práce na sobě – jedním je fyzický pohyb, sport.
Dalším aspektem ještě je sebereflexe a denní analýza. To je velká věc, dřív jsem to vůbec nedělala, ale dnes vše hodně měřím. Na čem pracuji, kolik na tom strávím času, a jaký to má efekt, ať už okamžitý a nebo do budoucna. A pořád si toto svoje políčko uhrabuji a zbavuji plevele. Pro mě jako Vodnáře s hlavou v oblacích je to veliká výzva a sebekázeň. Ale vše se dá naučit.
No, a teď bych čtenářům moc ráda doporučila super knížky:
Určitě pro každého, kdo chce něco změnit v životě, je výborná kniha od Gabriely Končitíkové – Inspirace Baťa. Tu opravdu doporučuji všem. To je snad úplně nový základ všeho pro mne.
Potom ve mně roky rezonuje kniha od Barbary Stanny – Tajemství šestciferných žen – ta naučí zejména ženy pochopit svůj postoj k práci, k penězům, k podnikání, k investicím, k zabezpečení se na důchod.
A třetím tipem je něco, co pomůže každé mámě, hlavně když začíná podnikat a potřebuje si zorganizovat život a priority. Je to kniha: Máma má čas (The Hands Free Mum) od Rachel Macy Staffordové. Přináší spoustu zamyšlení a tipů z praktického rodinného života, kde dává tipy, jak netoužit po dokonalosti, a nenechat digitální dobu nám vstupovat do života a organizovat nám čas jinak, než chceme my.
Jako zkušená podnikatelka máš již přehled o výhodách a úskalích různých typů podnikání. Poraď čtenářům, kteří se právě rozhodují, jak svůj život uchopit? V čem vidíš výhody spolupráce s LR?
Ono je to hodně individuální. Zkusím to takto – svému mladšímu já bych poradila dokonale si udělat životní analýzu, uvědomit si, co v životě (i práci) opravdu chci a co tam nechci. Napsat si to na papír. Zamyslet se nad tím. Snít. Zjistit, kolik času chci denně věnovat práci, čemu se chci věnovat a jaké mám životní priority. A potom si vědomě spočítat, jaký by měl být můj příjem, abych to nejen mohla naplnit, ale i mít za co fungovat. To spoustě lidí otevře oči. Například zjistí, že při jejich výplatě na něco takového nikdy nedosáhnou. Takže mnoho lidí v různých životních situacích začínají uvažovat o podnikání.
Dnes bych se take už nerozhodovala na základě emocí, ale hodně bych počítala a brala v úvahu výše uvedené. Protože představa otevřít si milou kavárničku je krásná, ale po spočítání všech vstupů se může stát, že půjde o velice prodělečnou věc již ve fázi projektu. No ale, zkráceně. LR mi dalo smysl v tom, že si zde dokážu naplnit vše, a navíc mne to skutečně téměř nic nestojí, kromě vstupní investice, která je minimální, a kromě času a energie. Nemusím mít sklad, nevisí mi peníze ve skladových zásobách, ani nemám stres, že by mi tu stálo a znehodnocovalo se zboží. Nemusím řídit web, nemusím se starat o marketingové materiály ani strategie, nemusím řešit branding, ani pozici výrobku či značky na trhu. Postupně mohu získat v rámci Autokonceptu i pěkné auto, odměny. K podnikání mi stačí chytrý telefon a já sama. V principu fakturuji pouze provize. A to je úplná paráda. A navíc, podnikám na sebe, ale ne sama. Mám se v rámci týmu a sponzorů a firmy stále na koho obrátit.
Máš něco, co bys čtenářům ráda sdělila?
Asi jen tolik, že bych jim přála, aby jejich chuť a touha byly větší, než jejich strachy. A taky, že všeho se dá dosáhnout, stačí začít konat. Hlavně v radosti, lásce, svobodě, v službě k druhému a upřímnosti k sobě.
Děkuji za super rozhovor a přeji mnoho dalších úspěchů.