Je zajímavé, že muž je nejčastěji v reklamě zobrazován buď jako dvoumetrový svalovec nebo křehký týpek jemných ženských rysů. Ne, všichni muži nejsou prostě sportovci a už vůbec ne zženštělí. Jsme různí a je to v pořádku. Co je však podstatné je to, že většina mužů se o sebe stará. Zde nehraje roli věk, povolání nebo dokonce množství peněz. Prostě nějakou kosmetiku používá i muž s minimálním příjmem peněz. Je děsivá úměra vnímání, že čím více kosmetiky muž používá, tím „divnější“ je.
Pánové, copak vy si nestříháte nehty? Nečešete se? Neholíte si vousy? Nebyli jste nikdy na masáži? Plavat? V sauně? Nepoužili jste nikdy krém na ruce? To vše můžeme zahrnout do „zkrášlování“, protože i po plavání si zaslouží naše vlasy umýt šampónem, atd. Jednoduše vzato, muži se o sebe starají a rádi. Jen to nedávají tak okatě znát na sociálních sítích. Vlastně dávají, ale především ti mladší, kteří osídlili Instagram, YouTube, vlogy, blogy, weby… Já se rád hlásím k těm, kteří si rádi dopřávají péči o svou tělesnou schránku a rozhodně na sobě nešetřím.
Globálně se předloni zobchodovaly kosmetické přípravky pro muže v hodnotě 50 miliard USD.
Používám na střídačku čtyři parfémy podle nálady, ročního období a přirozeně dle činnosti, kterou právě vykonávám. Edukace. Ano, prostě dnes už vím, že to není jedno, kterou vůni volím. Nemám v plánu být Muž roku, nemám v plánu být živý Ken, nic podobného. Prostě žiju po svém, rád sám sobě voním, rád voním své ženě a okolí. Denně použiju stejně tak ochranný deo roll-on s vysokým obsahem Aloe Vera. Pot je přirozeně přirozený, ale není třeba o tom dávat vědět svému okolí nepříjemným zápachem, že. Holím se, použiju balzám po holení. Čistím si pleť třemi různými přípravky, které na sebe navazují. Mastná pleť, zanesené póry, prostě nic, co by mě extra bavilo. Mám několik sprchových gelů, v sadách k parfémům, běžné, sportovní. To samé platí u mytí vlasů. Jsem rád, že jsem si zvolil kvalitu ověřenou náročným atestem Dermatest a cítím na sobě kvalitu.
Nejsem zneklidněný, ani pohoršený. Nemám pohrdavý úsměv, nedivím se, nežasnu nad čísly. Právě jsem dočetl několik faktických informací o mužích a jejich chování za rok 2016 a 2017 v rámci spotřeby kosmetiky. Beru tuto informaci jako velkou příležitost pro ještě větší business. A co vy, dámy? Inspirujete se pro obchod?
Tak pojďme na fakta ze světa:
- až 40% mužů v Jižní Koreji utratí za kosmetiku v přepočtu měsíčně až 3.000,- Korun
- pokud chcete uspět v oblasti prodeje kosmetiky, vyberte si tyto trhy: USA, Brazílie, Čína, Anglie, Německo
- globálně se předloni zobchodovaly kosmetické přípravky pro muže v hodnotě 50 miliard USD
Hmm, potenciál tu je. V Česku cílí běžné globální firmy nejčastěji na muže v cílové skupině 18 až 28 let. Nejvíce se kosmetiky pro muže zobchoduje v kamenných pobočkách. Loni stoupaly tržby v tomto segmentu zboží až o 10%. Na dračku šly sprchové gely, deodoranty a přípravky na mokré holení. Aktuální hit jsou různé oleje na vousy. Přirozeně pro muže. Loni podle průzkumů utratili Češi za holení a péči o tělo a vlasy přibližně 874,- Korun. Za rok. Produkty od LR Health & Beauty, které používám jsou za velmi dostupnou cenu, takže nemůžu říct, že by byly drahé. Nakupuju je rád, jsou kvalitní a funkční. Ovšem pokud spočítám mé náklady za roční nákup kosmetiky, budu nejspíš Korejec. 그리고 나는 그것을 부끄러워하지 않는다.