10 důvodů proč je „výhodné“ provozovat e-shop s LR produkty
Dnes se zamyslíme a do hloubky rozebereme často kladenou otázku, zda mít či nemít vlastní e-shop s produkty LR Health & Beauty. Nejste první ani poslední, kteří se ptají, přemýšlejí, počítají a už už se jim v očích točí Dolary jak Strýčkovi Skrblíkovi. Už vidí jak se sypou peníze. Už vidí ten úspěch! Pokud chcete i vy vlastní obchod, rychle vydělat peníze a nic moc pro to nedělat, jste na správné adrese. Ehm..jen doporučuji uvařte si kakao nebo rozbalte čokoládu, to prý hodně uklidňuje…
Kdo si zařizuje e-shop
Nejdříve si řekněme, proč si tolik lidí obecně zařizuje vlastní e-shop, tedy elektronický obchod. Co je vede k tomu „otravovat se“ s objednávkami online? Speciálními regulacemi na internetu? Směrnicemi, paragrafy, marketingem, GDPR? Peníze! Ve hře je mnoho. Za rok 2017 bylo v ČR zobchodováno zboží za více než 100 miliard korun v 36000 e-shopech, kosmetika má 5% podíl na trhu.
Zkušení obchodníci
Nejčastěji je to proto, že mají již velkou zkušenost s vlastním kamenným obchodem a chtějí rozšířit své působení online. To je velmi logické, protože nárůst prodeje online je obrovský a jen a jen poroste. Tito lidé mají bohaté zkušenosti s prací s klientem, vedením skladů, účetnictvím, umí perfektně objednat zboží tak, aby prodali a zbytečně nedrželi sklady, ovládají právní věci, mají zavedené EET, platí daně, odvádí měsíčně DPH, tvoří dlouhé roky marketingové koncepty, prostě dělají to, co se musí dělat, aby je to uživilo. Jsou to podnikatelé, obchodníci, mají plány a vize. Často jde o rodinné firmy, takže je zde také možnost se o koho opřít v případě nemoci nebo jsou vyřešeny záležitosti, pokud je třeba celý business někomu odkázat, apod. Tito lidé ve své podstatě už mnohokrát přišli i o dost peněz, mají zkušenosti, ví co je to se spálit se dodavatelem, reklamacemi. Ale mají vize, cíle a chuť jít vpřed.
Nezkušení obchodníci
Zhlédli se v jakési pseudobublině rychlého úspěchu, nenutnosti pracovat – však obchod na internetu funguje i sám o sobě, já se můžu válet na pláži! No ano, pokud jste majitelem například Alza.cz, pak máte větší pravděpodobnost, že to tak je. Ale zase jen do jisté míry. Tito lidé jsou často spíše podnikavci a chtějí bez nutnosti investic vydělat peníze – to není v tomto odvětví možné. Chtějí nepracovat a stále růst – to není v tomto odvětví možné. Vidí cízí úspěchy a pod falešnou vlajkou tzv. inspirativních časopisů si myslí, že i oni budou podnikat z dovolené. Jasně a teď tu o Karkulce. Nemají žádné zkušenosti s obchodním právem, marketingem, účetnictvím, odváděním DPH, sklady, neumí správně komunikovat s dodavateli zboží. A slovo, které zbožňují je „efylejt“. Prostě zase velká blamáž, že nic nebudu dělat, jen nabídnu již nabídnuté a dostanu provizi. Jen to skrzě mě proteče, no není to úžasné?! Ano je to úžasné, pokud máte úžasné a drahé produkty, aby váš zisk byl zajímavý. Přirozeně musíte mít top web, aby se lidi nelekli designu a měli důvěru u vás nakoupit. No a taky musíte mít – ano zase ten marketing – aby o vás věděli a vůbec vás našli.
10 důvodů proč si zařídit e-shop s LR produkty
1. Věříte si a to se mi líbí!
Vaše investice, které budete muset udělat do malinkatého e-shopu, aniž byste vydělali 1,- CZK, budou vysoké. Bavíme se o statisících korun do začátku. Pak si připravte každý měsíc desítky tisíc na údržbu. Máte kuráž!
2. Umíte si to spočítat.
Jasně, taková investice se oproti nabídnutí smluvní možnosti stát se LR partnerem – tedy tvořit vlastní síť – určitě vyplatí. To byla ironie.
3. Jste expert na všechno.
Právník, webdesignér, grafický designér, fotograf, filmař, sound designér, kodér, stratég, marketér, účetní, obchodník, nákupčí, skladník… prostě vy sám, sama tohle vše bezvadně umíte, takže nepotřebujete pomoc a radu z jiných zdrojů. Což je prima, protože tímto krokem ušetříte statisíce korun.
4. Nevadí vám naštvat klienta.
Je to logické – společnost LR Health & Beauty si pečlivě hlídá kvalitu svých produktů, takže není jedno zda nakoupíte třeba nákladní vlak Aloe Vera gel a pak vám bude stát rok někde na nádraží. Na prvním místě jde o kvalitu a servis. Takže můžete nabízet zboží kolik chcete, ale fyzicky ho nebudete schopni dodat v požadovaném množství například tisíců kusů pro e-shop. Takže uspokojit „masovou“ poptávku skrze váš vlastní e-shop není možné, maximálně tak rozezlíte možné klienty.
5. Máte perfetkní skladovací prostory dle norem.
Což přesně znamená, že dodržujete všechny směrnice LR Health & Beauty o skladování produktů, které jsou bioaktivní, tedy živé a vyžadují speciální teplotu, vlhkost, skladovací prostory a přirozeně i manipulaci s nimi.
6. Váš strejda je majitelem přepravní společnosti.
Ano, doprava vás bude trápit hodně. Ale protože vám to váš rodinný příslušník, například hodný strejda, bude financovat ze své kapsy, pak je vám to jedno. Ne? Je to jinak? Budete ji platit minimálně 2x a jak víte, doprava stojí hodně peněz. Za prvé, když budete přebírat balíky přímo z centrály LR v Ostravě, kde je sklad pro ČR a SR. Za druhé, kdy když budete odesílat zboží vašemu klientovi, který objednal v e-shopu a pokud nezaplatil dopředu za celou objednávku, pak máte v tomto peníze i vy 2x. A přirozeně může vám zboží vrátit, takže vás to stojí peníze – jeho ne.
7. Nudíte se a nevíte co s volným časem.
Tak to je jasné, to chápu. Už jenom přebírat balíky, které vám posílají z Ostravy, naskladňovat je do vašeho skladu, evidovat do účetních systémů, párovat je s pokladnou, EET, DPH. No prostě máte vše pod kontrolou, koušete si nehty nudou a tohle jste si vždycinky přáli. Balíček je hezky na skladě, klient si objednal, tak šup do auta, jet na poštu, odeslat a čekat na peníze. Jo že už jste si zaplatitli přepravu přímo z vašeho skladu? Tak jo, buďte hezky časově uvázáni na den a hodinu pro svoz, to se taky vyplatí. A nebo… máte opět mnoho peněz a budete platit brigádníky nebo zaměstnance.
8. Milujete vývzy, souboje a konkurenci.
Stačí se podívat na weby skutečně velkých e-shopů. Prodávají pod cenu a mají k tomu svůj důvod. Snaží se dostat na svůj web každou zbloudilou ovečku a je jim absolutně jedno, co prodávají. Jsou pouze nosičem informace, že zboží existuje a mají sílu peněz, takže můžou vyhazovat peníze i za zboží, které neprodají a již nelze do LR vrátit. Chápu, těm ztráta nevadí, vydělají na vás jindy a jinak. Oni potřebují pouze dostat lidi na svůj web! Ale co vy? Za jakou cenu chcete prodávat, když vaše konkurence prodává pod cenou? Jaká bude vaše marže a zisk po odečtení všech nákladů?
9. Edukace.
Dobře, takže vraťme se znovu tam, kde každý LR partner začal. Tedy k informaci, že u LR se jedná o MLM – multi level marketing a že pokud nebudete produkty sami pouze konzumovat nebo je přímo prodávat, budete tvořit obchodní sítě. Je to tak? A konkrétně v případě platformy Helou! a naší organizační struktury pod vedením Markéty Kopčilové, máte velký nadstandard v informacích, které nejsou veřejně vidět, slouží k interní edukaci o produktech, o samotném obchodování, novinkách, dávají vám možnost se vyjádřit, poradit a inspirivat. Tyto informace nejsou zdarma, nejsou veřejně publikovatelné a výroba tohoto uceleného komplexu stála již hodně přes 1.000.000,- CZK v komerčních cenách. Takže teď z hrušky dolů. Jaké informace budete na vašem novém e-shopu k produktům zveřejňovat? Přirozeně takové, abyste neporušili žádný autorský a obchodní zákon. Jak se váš klient dozví o výhodách, složení, dávkování produktu? Bude vám volat! Ale to je to, co jste nechtěli, že?
10. Chcete si dokázat, že zvládnete NE.
E-shopy jsou dost „o pusu“ i z pohledu vašeho organizačního manažera, takže vám takový e-shop určitě dobrovolně neschválí. Určitě vás bude varovat, že se pouštíte na velmi tenký led a že jdete proti pravidlům MLM. Takový pokus jít proti zdi a překonat jeho NE může být na dlouhou dobu to poslední, co od vašeho manažera uslyšíte.
Doporučené stránky:
www.firestarter.cz
www.petrkopcil.cz
www.kopcilovi.cz